De fleste, der går med en iværksætterdrøm i maven, drømmer om at udvikle et banebrydende nyt produkt, som går hen og bliver en kæmpe succes, heldigvis lykkedes det også for en stor del af de danske iværksættere. Når man som virksomhed tilbyder en ydelse eller et produkt, så handler det i høj grad om at overbevise kunderne om, at et sådan produkt kan afhjælpe en given problemstilling, og derfor opstår nye opfindelser oftest i lyset af en mangel eller et fravær af en ydelse eller et produkt. 

Hvorfor varemærkeregistrering er lige så vigtigt som markedsføring

Antallet af danske iværksættere stiger og stiger, og en del af disse iværksættere har formået at udvikle et innovativt produkt, som de gerne vil have ind på markedet. Når man som nyopstartet virksomhed gerne vil ind på markedet, så er markedsføring først og fremmest enormt vigtigt for virksomhedens succes.

Hvis man har udviklet et nyt produkt, så er det først og fremmest produktet, der skal markedsføres, men det er i høj grad også virksomhedens brand, der skal markedsføres, så forbrugerne forbinder produktet med brandet. Når man vil markedsføre sin virksomhed er derfor rigtig vigtigt, at man husker varemærkeregistrering. Varemærkeregistrering kan sikre virksomhedens brand, logo eller slogan mod plagiat fra konkurrende virksomheder.

Har man udviklet et banebrydende produkt, som er nyt  og ukendt på markedet, så kan det samtidig være vigtigt, at man søger om patentbeskyttelse. Med patent er dit unikke produkt beskyttet mod kopiering fra konkurrende virksomheder, og det kan få lige så stor betydning for virksomhedens succes som markedsføringen af selve produktet.

Markedsføring og varemærkeregistrering er på mange måder lige vigtige for at sikre virksomhedens fremtidige succes. Hvis man har udviklet et unikt produkt, så kan det have afgørende betydning, at man har eneret på opfindelsen, så andre virksomheder ikke kan kopiere produktet, og derved høste gavn af den succes som egentlig var tilegnet din virksomhed.

Markedsføring og varemærkeregistrering har stor betydning for virksomhedens succes